«Зміст нашої віри у воскреслого Христа заперечує будь-який фаталізм», - Глава УГКЦ про теракти у Шрі-Ланці та пожежу в Парижі

Четвер, 25 квітня 2019, 10:21

Серед тривожних знаків пожежі в Парижі та терактів у Шрі-Ланці ми відчуваємо, що зло є реальним і це не є якась фантазія. Зло завжди пов’язане зі смертю. А гріх завжди веде до смерті.

На цьому наголосив Отець і Глава УГКЦ Блаженніший Святослав в інтерв’ю для радіо «Марія», яке вийде в ефір 25 квітня о 14.20. Духовний лідер греко-католиків прокоментував думку багатьох християн, які вбачають певні знаки в пожежі в Парижі та терактах у Шрі-Ланці, які сталися в період Страсного тижня.

«Очевидно, що часом Господь до нас промовляє через обставини. Можливо, Він дає нам відчути всю жахливість зла, а також дає нам зрозуміти, що в певний момент те зло може перевершувати здібності однієї окремо взятої людини чи навіть здатності народу тому злу протистояти. І саме серед тих обставин ми тоді відчуваємо, що потребуємо Спасителя. Серед тих тривожних знаків цієї пожежі та терактів ми відчуваємо, що зло є реальним і це не є якась фантазія. Зло завжди пов’язане зі смертю. А гріх завжди веде до смерті», - наголосив Блаженніший Святослав.

За його словами, один із відомих учителів Східної Церкви Максим Ісповідник говорив: «Ми були відкуплені людською волею Божої особи».

«Змістом християнської віри є те, що ми віримо в Бога, який є любов’ю, який чуває у своєму провидінні над цим світом. Це означає, що зміст нашої віри у воскреслого Христа заперечує будь-який фаталізм. Адже це є така сліпа необхідність, закономірність, чи те, що ми називаємо жорстокою холодною долею. Це стара проблема, яку намагалися розв’язати ще грецькі філософи. Мовляв, якщо я вільний, то чи існує якийсь Божий задум чи впорядкованість тих подій і так далі. Якщо існує якийсь порядок у всесвіті, то чи я можу бути вільним?» - сказав Предстоятель.

І згодом додав: «Очевидно, що Воскреслий Христос погоджує дві дійсності: Бога, який є любов’ю та який у своєму провидінні чуває над світом, й людською волею, що є джерелом зла у світі. Кожного разу, коли людина свідомо і добровільно обирає зло замість добра, вона тоді впроваджує в гармонію всесвіту жахливу руйнівну силу. А Ісус Христос став людиною, взяв на себе людську силу і волю (бо ми знаємо, що в Христі є Божа воля і людська воля), та погодив їх між собою. Він все привів до взаємного сприйняття і гармонії».

На його думку, Спаситель у своєму стражданні увібрав в себе, у своє тіло, - усе зло світу. І те, яке ми бачили з вами, і те, яке ми не бачили. Саме для того, щоб у своєму тілі те зло знищити. Тому зло вже є переможене. Проте ми, як християни, повинні бути носіями того добра, яке нам дає Син Божий у своєму прославленому воскреслому тілі.

Департамент інформації УГКЦ