Медикам – про соцмережі: УКУ провів спільний курс з Дитячим фондом ООН

Четвер, 25 лютого 2021, 12:43

П’ятдесят шестеро медичних працівників та дослідників стали учасниками спільного курсу «Соціальні мережі для медиків і дослідників» від Українського католицького університету та Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ).

За словами організаторів, така потреба виникла у зв’язку з поширенням пандемії COVID-19. Саме тоді лікарі та фахівці медичної сфери опинилися у центрі уваги.  Поширення в соцмережах фактів із доказової медицини та науки мовою, зрозумілою для загалу стало викликом, відповіддю на який була розроблена ця навчальна програма.

«Ми всі переконалися, що боротися з COVID-19 потрібно навіть у соцмережах. Тут мова не тільки про пандемію, а й інфодемію. Ризик дезінформування досить великий, тому ви повинні бути амбасадорами правди на особистих сторінках», – зазначила Лотта Сильвандер, голова Представництва ЮНІСЕФ в Україні, вітаючи учасників з успішним завершенням навчання.

Весь курс складався із семи тематичних онлайн-модулів і тривав два місяці. Викладали запрошені експерти та викладачі Школи журналістики і комунікацій УКУ. Учасники вивчали основи комунікацій: як розповідати історії, візуалізувати повідомлення, як використовувати різні канали соціальних медіа та інструменти онлайн-просування, що таке стратегічні комунікації та як вимірювати ефективність своєї роботи тощо.

Навчальний курс експерти розробляли спеціально для групи учасників із медичної сфери, – розповідає координаторка програми, керівниця освітньої програми з медіакомунікацій Школи журналістики та комунікацій Олена Кулигіна: «Щоби підготувати навчальні матеріали, максимально корисні для учасників, ми брали до уваги їхні мотиваційний лист, попередній досвід діяльності у соціальних мережах, що дозволило нам завчасно познайомитися і зрозуміти їхні потреби. Наших викладачів також консультували лікарі-блогери, які вже мають успішний досвід популяризації своєї роботи у соціальних медіа. Таким чином нам вдалося розробити наповнення курсу для поширення доказової медицини та науки у соцмережах. Наразі маємо подібні запити від інших професійних груп, оскільки потреба є надзвичайно велика».

Щоб закріпити набуті теоретичні знання, учасники мала практичні домашні завдання – опублікувати дописи на своїх сторінках у фейсбуку, інстаграмі, тік-току. Викладачі курсу перевіряли кожен із них, коментували й радили, як покращити. Також упродовж двох місяців відстежували динаміку дописів та зворотний зв’язок з аудиторією. Такий формат завдань, на думку лекторів, є ефективним методом, адже вже на початках дописи деяких учасників мали десятки поширень на новостворених сторінках.

За словами викладачки проєкту, перекладачки, літературної критикині Марти Госовської серед учасників були ті, хто вже займалися блогерською діяльністю, тому для них дотримання принципів спілкування з аудиторією не становило труднощів. Однак були й новачки, що почувалися на початку доволі невпевнено, думаючи, що їхня інформація не є цінною.

«Переконати автора в його цінності для нас було найбільшим викликом. Вважаю, що той, хто є фахівцем своєї справи, повинен ділитися корисною інформацією, подаючи її так, що інші будуть в захваті. Людям цікаві різні питання і навіть ті, про які вони не здогадуються. Щодо лікарів, то це ряд питань, у яких аудиторія не обізнана: ми хворіємо і не знаємо, як лікуватися, готуємося до народження дітей, цікавимося, як працює наше око і що може статися після лазерної епіляції тощо», – пояснює Марта Госовська.

Своїми враженнями від навчальної програми поділилися самі ж учасники у соцмережах:

Тарас Барановський, співзасновник молодіжної організації «Cup of Immunology», переконаний, що соціальні мережі вже давно стали частиною нашого життя і тут неможливо залишатися осторонь. Тому вирішив не пручатись, а спробувати знайти баланс: «Школа була цікавим і корисним досвідом, часто доводилося застосовувати ділянку мозку, що відповідає за творчість та виходити із зони комфорту – ми навіть запустили тік-ток. Також – знайомства з надзвичайно цікави людьми, з деким ми навіть встигли розпочати співпрацю».

Навчальна програма стала «ковтком свіжого повітря», зауважує біологиня, науковиця Інна Гордієнко: «Мистецтво сторітелінгу, мистецтво візуального оформлення контенту, міжособистісних комунікацій, розуміння себе, власних цілей і болей, врешті, вміння планувати та вибудовувати стратегію – це те, що ми протягом двох місяців щовівторка та щочетверга вчилися в чудових професіоналів».

«Завдяки курсу я краще усвідомив, де закінчуються соціальні мережі як розвага та споживання інформаційного фаст-фуду, і де починається професійний підхід. Як кажуть, усе в наших руках – з’явилася гарна можливість почати використовувати запропоновані інструменти та удосконалювати наше життя в соціальних медіа», – написав на своїй сторінці у фейсбуку завідувач відділу медико-просвітницької роботи у київському міському центрі громадського здоров’я Отто Стойка.

Вручаючи сертифікати, випускників програми привітав ректор УКУ о. Богдан Прах: «Відтепер ви частина спільноти УКУ: ви входите в нашу мережу не лише через навчальну складову, а й через щось глибше – духовне, адже прагнете допомагати ближнім. Вірю, що коли ви застосовуватимете здобуті тут навички, то вони базуватимуться на цінностях нашого університету. Так ми створюємо платформу, де можемо творити великі речі, тому радію, що ви до неї приєдналися».

Департамент інформації УГКЦ за матеріалами https://ucu.edu.ua